Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

Χαιρετισμός στην τελετή βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών Γαβαλούς από την Μαρία Γκουβέλου-Κοντοπάνου

Η πρώην διευθύντρια του ΓΕ.Λ. Γαβαλούς κα Μαρία Γκουβέλου-Κοντοπάνου απηύθυνε χαιρετισμό κατά την τελετή βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, από τον Εκπολιτιστικό σύλλογο Γαβαλούς το βράδυ της Παρασκευής 8 Σεπτεμβρίου.
Διαβάστε τον χαιρετισμό της:
Αγαπητοί απόφοιτοι του Λυκείου Γαβαλούς, φίλοι μαθητές μου, νέοι φοιτητές και φοιτήτριες, όταν μαζί πριν τρία χρόνια ξεκινήσαμε το ταξίδι του Λυκείου, όχι τόσο ως η Διευθύντρια του σχολείου, αλλά κυρίως ως η καθηγήτριά σας, είχα πει στην καθεμιά και στον καθένα σας :
«Δεν μπορώ να σου δώσω λύσεις
για όλα τα προβλήματα της ζωής σου,
ούτε έχω απαντήσεις
για τις αμφιβολίες και τους φόβους σου˙
όμως μπορώ να σ’ ακούσω
και να τα μοιραστώ μαζί σου.»

… και μαζί τα μοιραστήκαμε όλα αυτά προχωρώντας σε ένα λυκειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με πίστη, ελπίδα και προσπάθεια για παιδεία, μάθηση και επιτυχία στη δυνατότητα συνέχισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση …. και η επιτυχία ήλθε, το ζείτε και το χαίρεστε προσφέροντάς μας χαρά, ικανοποίηση, υπερηφάνεια και κυρίως δικαίωση … και να οι μαθητές μου είναι σήμερα φοιτητές!
Συγχαρητήρια σε όλους σας που με δύναμη, προσπάθεια και μεθοδικότητα, φθάσατε στον πρώτο στόχο για την προσωπική και επαγγελματική σας εξέλιξη. Οι κοπιαστικές προσπάθειες των μαθητικών σας χρόνων σήμερα αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Μαθητές μου, νέοι φοιτητές, ο εκπαιδευτικός αγώνας στα πανεπιστήμια αλλά και ο επαγγελματικός αγώνας στη ζωή σας θα είναι διαρκής και επίπονος. Συνεχίστε και στην ακαδημαϊκή σας διαδρομή ανάλογο δημιουργικό ταξίδι για την κατάκτηση αλλά και αύξηση της γνώσης και εφαρμογής αυτής για το κοινό καλό.
Θέστε τους πιο υψηλούς στόχους και προσπαθήστε να φτάσετε όσο πιο ψηλά γίνεται, ξεκινήστε με την ελπίδα πως θα φθάσετε στην κορυφή, συνεχίστε να προσπαθείτε για τη διαφορά, συνεχίστε την ανοδική πορεία …μη σταματάτε …το μπορείτε, το αξίζετε και το δικαιούσθε … συνεχίστε το έχουμε ανάγκη, το έχει ανάγκη η Χώρα,… από Σας αντλούμε δύναμη, ελπίδα και αισιοδοξία για το μέλλον και την πορεία του τόπου.
Αγαπητοί μου μαθητές και μαθήτριες, φίλοι συγχωριανοί , υπηρέτησα ως Διευθύντρια το Λύκειο Γαβαλούς με ιδιαίτερο πάθος και αγάπη που πήγαζε όχι μόνο από τη εκπαιδευτική υποχρέωση , αλλά κυρίως από την προσωπική συναισθηματική σύνδεση που έχω με το σχολείο αυτό.
Το Λύκειο και το Γυμνάσιο της Γαβαλούς είναι ένα σχολείο που έρχεται από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, είναι ένα σχολείο που μόρφωσε και έδωσε παιδεία σε γενιές και γενιές Μακρύνειων, είναι ένα σχολείο που έδωσε πλήθος επιστημόνων στην Ελληνική κοινωνία, είναι το σχολείο που έδωσε ευαισθησία και καλλιέργεια ψυχής σε όλους τους Μακρύνειους… Από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα η λέξη παιδεία για την Μακρυνεία ταυτίζεται με τα σχολεία της Γαβαλούς που για όλους μας θεωρούνταν ως το κεντρικό πνευματικό κέντρο.
Η μορφή και μόνο του παραδοσιακού πέτρινου κτιρίου του Γυμνασίου μας επιβεβαιώνει όλα αυτά και το λιγότερο προκαλεί συγκίνηση σε όλους όσους έχουμε περάσει από αυτό. Από διδακτήριο αυτό πέρασα και εγώ ως μαθήτρια δημοτικού – Γυμνασίου και Λυκείου βιώνοντας την προσφορά του στην παροχή παιδείας και εκπαίδευσης. Με αυτά τα βιώματα προσπάθησα να υπηρετήσω το Λύκειο και του δώσω την ιστορική συνέχεια που του αξίζει …και προσπάθησα για ένα σχολείο παιδείας και όχι ως άλλο ένα σχολείο εκπαίδευσης …και δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά αφού το ένοιωθα ήταν « το σχολείο της καρδιάς μας».
Αφήνω αυτή μου τη προσπάθεια στην κρίση των μαθητών μου – και αν θέλετε όχι σήμερα – αλλά αύριο όταν βγουν στη ζωή με τις συγκρούσεις και συγκρίσεις που μοιραία θα αντιμετωπίσουν…
Για μια ακόμη φορά να συγχαρώ του μαθητές μου και να τους καλέσω να μην ξεχνούν το Λύκειο της Γαβαλούς , το Λύκειο της καρδιάς μας.
Σας ευχαριστώ πολύ…

Στη συνέχεια, ο Εκπολιτιστικός σύλλογος Γαβαλούς, τίμησε την κ. Γκουβέλου με την απονομή τιμητικής πλακέτας και η πρώην διευθύντρια, έκλεισε ως εξής:
Θέλω αποχαιρετώντας σας, να σας απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη σας, το πνεύμα συνεργασίας που αναπτύξατε μαζί μου, τα ευγενικά σας αισθήματα και την κατανόησή σας.
Τα χρόνια της εδώ παρουσίας μου ως διευθύντριας και καθηγήτριας θα μείνουν βαθιά χαραγμένα στη μνήμη μου, σαν χρόνια δημιουργικά για το σχολείο και την ευρύτερη κοινωνία. Θα μείνουν όμως στη μνήμη μου και σαν χρόνια που έμαθα, πόσο ωραίο πράγμα είναι να αγαπάει κανείς τον άνθρωπο και να εισπράτει ανάλογη αγάπη.
Γι΄ αυτό σας είμαι βαθύτατα ευγνώμων και σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: